Kultúrális sokszínűség menedzselése

A kulturális sokszínűség kezeléséhez szükség van a kulturális különbségek aktív menedzselésére, tudni kell, ezek hogyan befolyásolják az emberi kapcsolatokat, a bizalmat, a döntéshozatalt, és a viselkedést. A tréning „biztonságos” környezetet nyújt ezeknek a különbözőségeknek és elvárásoknak a tisztázásához.

A már megismert interkulturális dimenziókat mélységeiben tárgyaljuk. Gyakoroljuk azokat a folyamatokat és eljárásokat, amelyek lehetővé teszik a hatékony működést kulturálisan sokszínű helyzetben. Ehhez esettanulmányokat, szerepjátékokat, valós, megtörtént illetve modell helyzeteket használunk fel. A szerepjátékokról videó felvételeket készítünk, amelyeket egyénileg illetve a csoporttal közösen elemzünk, rámutatva a szereplők erényeire és javítandó készségeire.  A harmonikus együttműködés érdekében rámutatunk a kulturális sokszínűségre és nyíltan megvitatjuk, kinek mire van szüksége az eredményes munkavégzéshez.

 

Témakörök:

Miben és mennyire térnek el a kultúrák a miénktől? Hogyan tudunk ráhangolódni, bizalmat ébreszteni magunk és cégünk iránt?

Mi motiválja, illetve mi elégíti ki a különböző kulturális háttérrel rendelkező munkatársak ambícióit?

A „kulturális kompetencia

A kulturális sokszínűség kezelési stratégiái

Kulturális intelligencia: Kulturális önismeret, kultúrákon átívelő hídépítés

A befogadás elősegítése  

A tréning eredményeként elsajátított készségek:

A résztvevők hatékonyan tudnak kommunikálni a kultúrák között, a különbözőségeket a kreativitás és az újító gondolkodás serkentésére használják.
Aktívan tudják menedzselni a kulturális különbségeket, folyamatosan tanulmányozzák és megbeszélik a látásmód és értelmezésbeli eltéréseket.
A kulturális sokszínűség kezelési stratégiáit összekötik a szervezeti és az egyéni teljesítménnyel.
Megnő a munkahely dolgozókat megtartó képessége, erősödik a csapattudat, nő az életpálya tervezhetősége. Kevesebb lesz a diszkrimináció és a zaklatás.
Megnő a dolgozói elégedettség szintje, kevesebb lesz a stressz, a betegség és hiányzás. Nő a vállalat termelékenysége és jó híre.

 

 

Comments are closed.