Feltűnt már Önnek, hogy kereskedői csak az árral kívánnak harcolni a konkurencia ellen?
Kiszámolta már azt, hogy egy rosszkor adott 5% árengedmény esetében cége mekkora árrés-engedményt tett?
A SCOPE rövid idő alatt megszünteti a tárgyalástechnikai képzetlenség problémáit.
A képzés során a résztvevők megismerkednek a sikeres tárgyalás alapelveivel, tárgyalási és kommunikációs készségeik fejlődnek. Hatékony tárgyalási technikákat sajátítanak el, amivel a legtöbb tárgyalás eredményes lesz. Megtanulnak eredményesen bánni nehéz emberekkel, , bizalmat tudnak ébreszteni az általuk képviselt álláspont iránt, tárgyalástechnikai „trükköket” ismernek meg.
A résztvevők megtapasztalják a nyer-veszít stratégia illetve a nyer-nyer stratégia jellemzőit, majd helyzetgyakorlatok keretében gyakorolják a stratégiák lépéseit. Megvizsgálják, milyen helyzetben melyiket érdemes alkalmazni, számba veszik a lehetséges előnyöket és hátrányokat.
A tárgyalási helyzet tartós, a felek által betartható megoldása csak a bizalom jegyében történhet. Melyek a bizalomépítés sajátosságait, hogyan lehet növelni a bizalmat, a szavahihetőséget, a hitelességet, az empatikus átélést, az értő odafigyelést, aktív meghallgatást, melyek mindezek kommunikációs sajátosságai?
Főbb témák:
- Tárgyalás kölcsönös megelégedettségre
- Felkészülés a tárgyalásra – célok kitűzése, a partner céljai, reakciói, érvek, stratégia
- A másik elkötelezettségének megnyerése
- Nyer-nyer tárgyalási stratégia
- Hosszú távon sikeres tárgyalási stratégiák
- Asszetivitás a tárgyalóasztalnál
- Hogyan bánjunk nehéz emberekkel?
Nehéz helyzetek kezelése
Ha a közvetlen tárgyalás eredménytelen, a feleknek kísérletet kell tenniük a fokozatos és viszonzott feszültségcsökkentő kezdeményezésekre (GRIT). Esetgyakorlatok során lehet végigmenni ezeken a lépéseken, amelyről videó felvételek készülnek, majd közösen kiértékeljük ezek sikereit.