Konfliktuskezelés tréning

Tapasztalta-e már munkahelyén, hogy kollégái „megoldhatatlan” konfliktusba keveredtek?

Volt-e álmatlan éjszakája kisebb-nagyobb konfliktusok miatt? Tényleg megoldhatatlanok a problémák?

 

A SCOPE erre is megoldást kínál.

Munkatársai a tréningen megismerik a konfliktuskezelés lehetséges stratégiáit, egyénekre jellemző módozatait, számba veszik a személyiségtípusokat, elsajátítják az emberekkel való sikeres bánásmód alapismereteit, és az ehhez szükséges szociális készségeket. Megvizsgálják a konfliktusok okait, típusait, rendszerezik a konfliktusok fajtáit. Megnézik, mi a szerepe az egyénnek a konfliktusok létrejöttében, és elsimításában.

Mire jó a konfliktus, és mit tanulhatunk belőle?

Az egyéni és csoportos konfliktus térkép felrajzolása segít felmérni és átlátni, hogy az egyén illetve a csoport milyen tipikus viselkedés mintákkal rendelkezik a konfliktusok megoldása során. Hogyan hatnak egymásra a csoporton belül a jellegzetes konfliktus megoldási sajátosságok? Gyakorolják a konfliktus megoldási stratégiák felismerését stiláris jegyek alapján.

A mindennapi és a szervezetben előforduló konfliktusok megoldása érdekében olyan kölcsönösen elfogadható megoldási módokat kell találni, amelyek lehetővé teszik a konfliktus nyer-nyer stratégia mentén történő feloldását. Az ilyen megoldási módok feltételezik a kölcsönös megértést és bizalmat. Csakis ezek mentén található tartós megoldás a konfliktusokra, olyan, amelyet az érdekelt felek hosszútávon betartanak. A tréning során emellett lehetőség van begyakorolni az aktív meghallgatás, értő figyelem és a bizalom építés lépéseit.

A konfliktusok kezelésének lépései:

  • A konfliktusok gyökere, kialakulásának okai, felismerhető jegyei: mi a konfliktus, hogyan jönnek létre a konfliktusok, milyen okokra vezethetők vissza?
  • Milyen különbség van a kapcsolati-, érték-, strukturális-, információs eredetű, valamint az érdekkonfliktusok között? Melyiknek milyen szimptómái vannak, mik a lehetséges kifutási variációk?
  • Mi jellemző a versengő, kompromisszumkereső, együttműködő, alkalmazkodó és elkerülő stílusra, melyik megoldásnak milyen sajátosságai vannak? Milyen helyzetben melyik stílust célszerű alkalmazni, milyen lesz az eredmény?


Comments are closed.